Tuesday, August 9, 2011

Tema FestKon6

Tema pada festival kali ini adalah ‘Sedekad Gemilang’.  Sedekad membawa maksud sepuluh (10) tahun yang membawa erti kepada penubuhan 10 tahun UniMAP semenjak ditubuhkan pada 16 Februari 2002 (dahulunya dikenali sebagai KUKUM). Gemilang membawa maksud kejayaan yang baik atau hasil yang baik sekali. 


Ini dapat dianalogikan pencapaian UniMAP seperti kejayaan meraih 11 pingat emas sekaligus merangkul johan keseluruhan pada International Invention, Innovation Industrial Design and Technology Exhibition (ITEX) 2011. Selain itu, laman web UniMAP juga telah meraih tempat ke-14 antara universiti-universiti Asia Tenggara, tempat ke-745 dunia, dan tempat ke-6 universiti-universiti di Malaysia (rujukan Ranking Webomatrics). 

Kejayaan lain yang ditempa oleh UniMAP adalah bila mana selaku universiti Juara Perpaduan  melebarkan jaringan (network) antarabangsanya dengan memeterai MoU dengan Greenwich University Karachi, Pakistan pada 22 Februari 2010. Dengan termeterainya perjanjian persefahaman ini membolehkan kedua belah pihak saling bertukar-tukar maklumat, kajian, penyelidikan, pendidikan dan sebagainya.

0 comments:

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Exco Penerbitan, Publisiti dan Multimedia - Majlis Perwakilan Pelajar UniMAP Sesi 2010/2011 | Best Web Hosting